You are currently viewing Czy warto organizować programy lojalnościowe dla klientów?

Czy warto organizować programy lojalnościowe dla klientów?

Dobrze przemyślane programy lojalnościowe przynoszą zyski zarówno przedsiębiorcom, jak i klientom. Ich organizowanie w ostatnich latach jest szczególnie popularne w Polsce, a uciekają się do niego przedsiębiorstwa reprezentujące niemalże każdy sektor gospodarki. Dzieje się tak, ponieważ z perspektywy firmy dają one szansę na zwiększenie zysków, zdobycie nowych klientów, podtrzymanie relacji z wiernymi odbiorcami oraz umocnienie pozytywnego wizerunku marki. Chętnie korzystają z nich również konsumenci, bo liczą na atrakcyjne nagrody, oferty specjalne, zniżki, bony czy bonusy. Ich zdobycie nie wymaga też najczęściej specjalnego zachodu czy ponadprzeciętnego wysiłku.

Korzyści płynące z organizacji programów lojalnościowych dla przedsiębiorców

Korzyści, jakie przynoszą organizatorom programy lojalnościowe, są bardzo różnorodne. Przede wszystkim dobrze zorganizowana akcja ma na celu zwiększenie sprzedaży produktów lub usług oferowanych przez markę. To prowadzi do zwiększenia zysków, większych wpływów do budżetu, co z kolei pozwala na rozwój działalności. Warto tu zaznaczyć, że utrzymanie klienta przy sobie obarczone jest niższymi kosztami niż zdobywanie nowych odbiorców. Dodatkowo generuje on wyższe zyski niż konsument sporadyczny czy jednorazowy, więc program lojalnościowy pozwala na znaczne oszczędności.

Kolejną zaletą akcji lojalnościowych jest fakt, że pozwalają one na dodarcie do nowych użytkowników niewielkim kosztem. Dzięki temu, że zwiększają świadomość marki, ma ona szansę zdobyć nowych odbiorców bez poświęcania na to dodatkowych środków z budżetu. To podwójna korzyść, ostatecznie utrwalająca pozytywny wizerunek marki oraz jej wiarygodność, bo na końcu akcji klienci rzeczywiście otrzymują obiecane im profity.

Na programach lojalnościowych zyskują zarówno firmy, jak i klienci

Oczywiście programy lojalnościowe muszą przynosić korzyści obu stronom. Zwykle klienci mogą więc dzięki nim korzystać z różnego rodzaju obniżek i ofert specjalnych w odpowiedzi na to, że wykonają określone działania. Wyróżnić tu można:

  • programy lojalnościowe punktowe i punktowo-rabatowe – klienci otrzymują w nich punkty za zakup określonych produktów czy skorzystanie z usług. Jeśli uda im się zebrać ich odpowiednią ilość, to mogą wymienić je na rabaty procentowe, oferty specjalne czy darmowe oferty;
  • programy lojalnościowe Money-Back – klienci w tym przypadku mogą otrzymać zwrot części wydanych środków. Wystarczy tylko, że spełnią warunki określone przez organizatora w regulaminie, a ostatecznie za produkt zapłacą znacznie mniej;
  • programy klubowe i klubowe VIP – klienci dołączają do klubów łączących sympatyków danej firmy czy marki. Uczestnictwo w niej jest darmowe lub kosztuje stosunkowo niewiele, a w zamian za to konsument cieszyć się może ofertami specjalnymi i np. dostępem do limitowanych linii produktowych.